Comença el meu SVE a França!

Quan voles cap a Toulouse (França) vas deixant, a poc a poc, la mar enfora. Per a un illenc anar-se’n a un lloc lluny de la mar sempre és significatiu, amb diferents significats, segur, però mai és quelcom que deixa indiferent. Però l’arribada a Toulouse, l’allunyament de la mar, no és gens brusc. Des de l’aire veus com deixes la mar per la dreta, però de cop, per l’esquerre, trobes una altra mar que s’imposa entre els núvols més alts: els Pirineus, unes onades gegants petrificades. Aleshores sí,  quan deixes aquesta altra mar darrere, ja no hi ha retorn, tot és terra terra terra, sense horitzó blau. Però després, aviat, una troba el riu Garona i hi veu un altre horitzó, més platejat i fosc i terrós, que és, igualment, un horitzó que corre.
L’arribada a Toulouse, doncs, ha estat amable i tranquil·la. Amb sol i sandàlies. Visc a un barri tranquil als afores de la ciutat, a una casa amb un jardí ple d’arbres i plantes i ocells.
A la feina l’acollida ha estat eslpèndida. Tothom ja m’esperava amb els braços oberts, contents de tenir algú nou i estranger a qui poder mostrar casa seva i de qui poder aprendre coses noves. Tothom ja coneix perfectament el Servei de Voluntariat Europeu (SVE), que és el que he vengut a fer aquí, i estan acostumats a tractar joves de diferents països. Al cap de dos dies ja em van fer un dinar de benvinguda en què cada un hi va dur coses pròpies de França: foie, formatge, un plat típic de Toulouse fet amb carn de vedella, quiche, tarta tatin, vi rouge… Va ser tot absolutament deliciós!
En Mame (pronunciat “Mam”) és el meu responsable a l’agència d’acollida (al centre cultural Jacques Prévert) i només d’arribar em va explicar què era per a ells el SVE i em va encoratjar d’allò més a fer les meves propostes, a aportar les meves idees i a pensar com volia passar aquell any depenent del que volgués fer després de l’SVE, segons el que vulgui fer després el puc encarar d’una manera o d’una altra (una visió interessant que jo no havia acabat de copsar). Sigui com sigui, em va encoratjar a no tenir por de tenir idees, de tenir projectes, de crear, de dur-ho a terme.
I amb aquesta energia positiva van passant els dies, una setmana i escaig, i ja començ a entendre més el francès i faig el que puc per parlar-lo! És fantàstic veure com els nins no tenen problemes per fer-se entendre i com s’esforcen perquè els comprenguis! Qualsevol voldria ser infant per tenir la seva capacitat! A poc a poc vaig coneixent els nins i els joves que vénen al centre. És un centre que acull gent de diferents barris de la perifèria de Toulouse i sovint és gent amb dificultats econòmiques i altres problemes, això fa que el públic sigui molt variat, i en conseqüència, molt exigent i alhora enriquidor. Molts d’ells són aficionats a la capoeira… m’hauré de posar les piles i aprendre’n jo també!
A poc a poc, també, vaig coneixent el centre de la ciutat, el riu, els carrers estrets, les cases de maons rojos (per això Toulouse és anomenada “la ciutat rosa”), les llibreries infantils i no infantils, els cafès, els teatres… i llocs on cantar cançons occitanes, festivals per ballar, trobades per parlar diferents idiomes, etc., etc.
Ja us aniré explicant com segueix le printemps d’hiver à Toulouse, caminant o corrent o ballant o volant… De moment, els primers dies aquí han estat intensos però molt còmodes i agradables. Tot fa que em senti gairebé com a casa. Si no fos perquè la mar és enfora… 🙂
A très bientôt!
maria*
Anuncis

3 pensaments sobre “Comença el meu SVE a França!

  1. Anna Aparicio diu:

    Hola Maria, t’escric perquè estaria interessada en fer unes pràctiques semblants. Tinc alguns dubtes, m’agradaria poder-ne parlar, et faria res intercanviar els correus i comentar-ho?

    Moltes gràcies

    Anna.

Deixa un comentari

